weer voet op Nederlandse bodem!

31 juli 2014 - Winkel, Nederland

Vandaag zijn we met enige vertraging om 15.20 uur geland op Schiphol en om 16.45 uur konden we het slot van onze voordeur opendraaien. Heerlijk toch ook weer om thus te zijn.

De reis is redelijk voorspoedig verlopen al hadden we wat (te)veel tijd op de luchthaven O.R. Tambo in Johannesburg, vanwege een vroege middagvlucht van Kaapstad naar Johannesburg. We kwamen om 14.45 uur aan en konden pas om 18.45 uur inchecken voor onze vlucht van 21.45 uur. Te kort tijd om Johannesburg nog in te gaan en voor donker terug te zijn (18.00 uur!). Nadat we hadden ingecheckt hebben we wat gegeten en zijn nog wat winkeltjes ingegaan. Ik stond net op het punt nog wat souvenirs af te rekenen toen we plotseling dringend gesommeerd werden om ons naar het vliegtuig te begeven. Op de heenreis hadden wij ervaren dat als we om 21.30 uur zouden aankomen we mooi achteraan in de rij konden aansluiten. Vandaar dat we nu ook niet veel haast hadden. Nu zijn we dus op een draf naar het vliegtuig gerend en waren de laatste passagiers om plaats te nemen en dat om 21.15 uur! Het vliegtuig zat lang niet vol dus we hadden al ruimte om te liggen en te proberen te slapen. Toch is 's nachts vliegen en slapen aan geen van ons besteed. Bovendien kwam het vliegtuig een uur eerder aan in Cairo (om 15.15 uur), waardoor je om 04.00 uur alweer wakker werd gemaakt voor ontbijt (brrrrr...moest er niet aan denken op dat tijdstip).

Om 05.15 uur landden we op Cairo en werden we per bus vervoerd naar de vertrekhal. Op de luchthaven van Cairo wordt druk gewerkt aan uitbreiding van de luchthaven, vandaar het vervoer per bus.

Na gelukkig wat stoelen weten te bemachtigen, hebben we ons daar enige tijd al slapend, lezend, vermaakt. Tegen 07.30 uur zijn we maar eens een ontbijt gaan opzoeken. Een betere tijd vonden wij.

Je kijkt je ogen wel uit daar op de luchthaven; je ziet allerlei prachtige 'kostuums' langs schuiven; vrouwen in prachtige stoffen gewikkeld en mannen met diverse soorten tulbanden.

Helaas kwam op het vertrekscherm te staan dat de vlucht naar Amsterdam drie kwartier vertraging had. In plaats van 10.10 uur zijn we uiteindelijk om 10.50 uur vertrokken uit Cairo. Na ruim vijf uur wachten, waren we blij in het vliegtuig te stappen.

Dit keer was het vliegtuig grotendeels gevuld met Chinese scholieren die in een orkest zaten en die de komende 10 dagen nog Brussel, Parijs en Wenen gaan bezoeken om op te treden.

Na het verzamelen van de koffers en het ophalen van de auto, reden we mooi vlot richting huis. Daar hebben we eerst genoten van een heerlijke douche en 's avonds lekker pannenkoeken (met spek) gegeten. Wel weer even wennen dat het zo lang licht blijft. In Zuid Afrika was het om 18.00 uur al zo donker dat je tegen 20.00 uur het idee had dat het 23.00 uur was.

Thijs heeft een mooie film samengesteld van onze hele reis. Die zal een dezer dagen wel volgen via Facebook of dit reislog.

Leuk om de enthousiaste reacties te lezen van onze ' volgers'. Op een later moment delen we graag alle foto's met jullie. Bedankt en lekker slaap voor nu.

1. Sandra:
    31 juli 2014
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen.
  2. Esther:
    31 juli 2014
    Heb genoten van jullie belevenissen, je schrijft erg leuk! Hoe genieten het ook was, thuiskomen is ook altijd weer lekker. Ben benieuwd naar de mooie plaatjes, we spreken elkaar gauw. Slaap lekker in je eigen bedje.
  3. Nils:
    1 augustus 2014
    Welkom thuis, familie Sanders!