Klaar voor de terugreis...

30 juli 2014 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vanmorgen zijn we om 10.00 uur vertrokken uit ons appartement 'A whale of a time'  in Fish Hoek en zitten nu aan de koffie op de luchthaven van Kaapstad.

Om 12.45 uur vertrekt ons vliegtuig naar Johannesburg waar we rond 14.45 uur zullen aankomen. Daar hebben we nog genoeg tijd om misschien nog de stad in te gaan of ons te vermaken op de luchthaven. Om 21.45 uur vertrekken we naar Cairo.

De invulling van gisteren is anders verlopen dan gepland. De kabelbaan naar en van De Tafelberg was sinds maandag buiten dienst vanwege onderhoud. Nu stonden we voor de uitdaging om de tafelberg te bewandelen, waarmee we zeker zes uur onderweg zouden zijn (heen en terug). Daarbij zouden we voldoende water en eten moeten meenemen om de dag door te komen omdat het restaurant aan de top ook gesloten was. Uiteindelijk hebben we besloten hiervan af te zien en zijn we naar Lion's Head gegaan; een berg van ca. 636 meter hoogte. Deze berg wordt druk bezocht door Zuid-Afrikaners die hier al joggend of wandelend de route omhoog of omlaag rennen.

Thijs en Job hebben het gehaald tot de top!; Sander tot bijna de top en Mart en ik zijn halverwege omgekeerd. Daarna zijn we naar Signal Hill gegaan waar de mannen gingen paragliden. Dat was een mooie afsluiter van deze geweldige vakantie!

1. Sandra:
    30 juli 2014
    Wauw, wat een vakantie. Een groot avontuur. Het was erg leuk via de verhalen die je schreef Vrouwtje, om met jullie mee te reizen. Nou, voor straks, weer welkom in Holland en op naar het normale leven. Zie je volgende week. X
  2. Hans en Maritza:
    30 juli 2014
    Vrouwtje, bedankt voor de mooie reisverslagen..... wat een belevenissen voor jullie. Wij wensen jullie een goede terugvlucht en tot ziens
  3. Josje:
    Super gaaf! Goede terugreis x
  4. Grea:
    30 juli 2014
    Wat geweldig allemaal! Leuk om jullie belevenissen te volgen.... alvast een goeie reis en welkom THUIS. Met heel veel mooie ervaringen rijker met jullie jongens. X groetjes van ons.
  5. Nicolette:
    30 juli 2014
    Ik heb genoten van de verhalen en alles meebeleefd, heel bijzonder. Hele goede reis naar huis en dikke kus. Oma
  6. Marianne:
    31 juli 2014
    Wat gaat de tijd toch snel achteraf gezien....maar als je er middenin zit lijkt het een eeuwigheid te duren....
    Ik zal de spannende verhalen missen.
    een hele voorspoedige reis naar huis.
    veel liefs, Marianne