Pocahontas

6 augustus 2017 - Pocahontas Campground, Canada

Vandaag staat een bezoekje aan de Miette Hot Springs op de planning. Helaas hebben vele anderen hetzelfde idee, waardoor we een andere bestemming voor de dag zoeken. We besluiten op weg te gaan naar Maligne Lake om een kano of zo te huren.

We bereiken het Maligne Lake pas om 17.30 uur vanwege een auto-ongeluk onderweg, waardoor we 1 tot 1,5 uur vertraging hebben. De botenverhuur is al gesloten. Het Maligne Lake is het grootste meer van de Canadese Rockies (22 km lang, 1 km breed en 96 meter diep). Het wordt gevoed door smeltwater van de Brazeau Icefields.

Op de terugweg naar de camping spotten we een Eland met jong in het bos. Wat zijn die groot! Ook ontmoeten we onderweg twee dikhoornschapen en de Elk (waarvan wij vermoeden dezelfde als de dag ervoor, maar ja...ze lijken nogal op elkaar).

Onderweg bleek de koelkastdeur niet goed dicht te zitten, waardoor we flink wat yoghurt hebben verloren (van de vier liter! waarvan we dachten de hele maand toe te kunnen).

Vlakbij de camping besloten we om toch nog een poging te wagen bij Miette Hot Springs. Daar was het nu iets rustiger. Om 22.15 uur lagen we met z'n allen in de warm water baden van verschillende temperaturen, van ijs- en ijskoud tot bloedjeheet.

Daarna lekker schoon naar bed voor de verandering. Zowel camping Wabasso als Pocahontas hadden namelijk geen douche.