Change of plans

9 augustus 2017 - Merritt, Canada

Vandaag zouden we via 100 Mile House naar Cache Creek reizen voor een volgende overnachting, maar eerst hebben we boodschappen ingeslagen. Hier stuiten we op diverse Nederlandse producten in de supermarkt, zoals stroopwafels, speculaas, beschuiten, vlokken en hagelslag! Helaas (voor mij) was er geen echte drop te krijgen, maar een zak Engelse drop, afkomstig van de Spar, komt gelukkig redelijk in de buurt.

Bij aankomst in 100 Mile House bleek de weg naar Cache Creek volledig afgesloten vanwege de vele bosbranden die gaande zijn in British Colombia. In 100 Mile House waren de inwoners twee weken lang geëvacueerd geweest en waren ze net een week terug in hun huizen. De rooklucht was niet te harden en van enig uitzicht was dan ook geen sprake. Een omweg om naar Cache Creek te komen zou ons zes uur duren. We besloten dan ook om Cache Creek over te slaan. Achteraf maar goed ook, want op onze doorreis verder naar het zuiden bleek ook de andere toegangsweg naar Cache Creek volledig afgesloten.

Aan het einde van de dag troffen we een kampeermogelijkheid aan bij een golfbaan. Een mooie plek om te kamperen.

Kort na onze aankomst, kwam er nog een Nederlands gezin aan, bestaande uit Tom en Monique Koole, zus Karin, en de kinderen Daan (16 jaar), Guus (13 jaar) en Wout (12 jaar). Na het avondeten hebben we gezellig met elkaar buiten aan de picknicktafel gezeten. Daan en Thijs bleken elkaar eerder ontmoet te hebben, toen Daan met school vorig jaar oktober een week in de Ardennen was en Thijs begeleider was van Buffel Outdoor. Daan herkende Thijs aan het logo van Buffel Outdoor op Thijs zijn kleding. Hoe klein kan de wereld zijn!

Tom en Monique waren vanuit Amerika naar Canada gekomen en deden een deel van onze reis in 1 week. Ook Vancouver stond op hun reisplanning en ze bleken toevallig dezelfde camping gereserveerd te hebben als wij. We spraken dan ook af om elkaar vrijdagavond in Vancouver weer te treffen.