Calgary

24 augustus 2017 - Calgary, Canada

Gisteravond hebben na het eten de omgeving rondom de camping nog wat verkend. Je waant je in een soort maanlandschap of een sciencefiction film; heel vreemd. Leuk om hier te overnachten. Eens een keer geen geluid van verkeer op de snelweg op voorbijkomende treinen die bij ieder overgang 3x luid toeteren. Het was hier totale rust en een grote sterrenhemel.

Voor het eerst in de vakantie mochten we een kampvuur maken, maar vanwege de hoge temperatuur en hoeveelheid muggen, trok dit ons niet echt aan.

Vandaag gaan we naar Calgary voor ons laatste overnachtingen. Hiervoor gaan we langs de Hoodoo- en Dinosaur trail. Een erg leuke route met een aantal bezienswaardigheden waaronder een aantal 'rotsen' in paddestoelenvorm.

Ook zijn we in het Royal Tyrell museum geweest in Drumheller, waar heel veel skeletten van dinosaurussen staan opgesteld. Een prachtig museum waar je zelfs een 2-dagen pas kunt kopen. Genoeg te zien dus.

Aan het eind van de dag reden we de campground West Calgary op in Calgary naast het olympisch park.