Vancouver Island

13 augustus 2017 - Campbell River, Canada

Vanmorgen stonden we keurig op tijd bij de terminal voor de oversteek naar Vancouver Island van Horse shoe bay naar Nanaimo. Bij aankomst vroeg een medewerker voor welke boot we gereserveerd hadden. Op onze reactie, om 9.30 uur, antwoordde ze dat er geen boot gaat om 9.30 uur. Wij de reservering erbij zoeken in de mail en wat bleek....we hadden gereserveerd voor 9.30 pm! Dat am en pm heb ik al nooit begrepen; nu blijkt dat maar weer. Omdat je 9.30 uur ziet staan ga je er automatisch van uit dat het 's ochtends is. Anyway, we mochten in overleg met de manager. Gelukkig was er nog plek op de boot van 9.55 am zodat we niet helemaal voor jan doedel op tijd ons bed waren uitgestapt.

Om 11.30 uur arriveerden we op Vancouver Island. Vancouver Island is ongeveer net zo groot als Nederland waardoor je helaas niet het gevoel hebt op een eiland te zijn (zoals Texel of Terschelling). We besloten de ocean view route te nemen naar Campbell river in de veronderstelling dat je leuk langs de kust rijdt. Deze route hield in dat je door diverse dorpjes rijdt met heel veel stoplichten met geen enkel zicht op de kust, dus halverwege de route zijn we overgestapt op de snelweg.

Rond 17 uur kwamen we aan op camping Thunderbird RV Park.